High-Tech: Vyhrievaná sedačková lanovka Doppelmayr

Firmu Doppelmayr pozná takmer každý lyžiar. Pamätám sa keď som uvidel prvú sedačku s rozbehovým pásom, bolo to vo Vrátnej-Paseky a to teda bolo „neco“! Čas plynie a s ním sa rapídne zdokonaľujú technológie. S novinkou prišla už dávnejšie firma Doppelmayr.

V podstate ide doslova a do písmena o vyhrievanú sedačkovú lanovku. Prvé sedačky boli inštalované v lyžiarskych strediskách Lech am Arlberg a Schracken v Bregenzerwald-e. Sedačky boli vyvinuté v spolupráci s firmou „Lech and Schracken ski lifts“ zaoberajúcou sa podobne ako Doppelmayr výstavbou a návrhom lanoviek. Týmto dvom firmám trvalo asi 18 mesiacov, kým vyvinuli tento typ sedačky.

SESUL?K 2006

Ako to funguje?
Celé vyhrievanie je veľmi podobné tomu v osobných automobiloch. Jednotlivé sedáky sú vybavené „sieťou“, ktorá ich vyhrieva. Vyhrievanie sa aktivuje, keď príde sedačka do dolnej stanice a trvá dovtedy, kým sedačka neopustí stanicu. Tento interval postačuje nato aby bola sedačka teplá po celú jazdu na hornú stanicu.

Kde boli lanovky inštalované?
Lanovky s vyhrievanými sedačkami:
Lech am Arlberg:
– Odpojiteľná 8-sedačková lanovka „Steinmähder“
– Odpojiteľná 6-sedačková lanovka „Kriegerhorn“
– Odpojiteľná 4-sedačková lanovka „Schlegelkopf“

Schracken v Bregenzerwald-e:
– Odpojiteľná 6-sedačková lanovka „Saloberjet“
– Odpojiteľná 6-sedačková lanovka „Sonnenjet“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *