Ford Mondeo Kombi 2.5T Business X

Ford, Mondeo, Black, 2.5T, Business X, Kombi, Estate

Vynikajúce auto. Nič iné sa ani nedá povedať o tomto kúsku automobilu, ktorí je náš zhruba tretí mesiac. Je to dostatočne dlhý čas na zhodnotenie všetkých pre a proti. Po tomto type je mimoriadny dopyt v celej Európe, ale my sme „vymákli“ obdobie kedy bol práve jeden dostupný, čakali sme na? iba mesiac. Pri dieseloch sa vraj čaká aj pol roka, to však neviem potvrdiť.

Nebudem vás zaťažovať rozmermi, to o čom bude tento článok sa dá zhrnúť do troch slov: výkon, pohodlie a popularita.

Výkon
?no tušíte správne ide o mimoriadne výkonný päťvalcový turbomotor s objemom 2521ccm s výkonom 220 koní. Je vyrobený vo Volve, čo dokazuje aj údaj v technickom preukaze. Volvo má na svedomí aj úžasnú prevodovku a adaptívny podvozok s troma režimami pruženia. No ale späť k motoru. Motor robí automobil, to je stará pravda. No a s týmto typom je Mondeo spárované geniálne. Ani raz sme nemali pocit, že by išiel na doraz. Stabilných 320Nm v rozpätí 1500-4800 otáčok je cítiť pri každom šliapnutí na pedál. Ak si nedáte pozor pri predbiehaní a máte plynový pedál na podlahe, ľahko sa môže stať (aj sa stáva), že budete po normálnej ceste uhá?ať 180km/h ako nič za pár sekúnd.

Vynikajúco mu sekunduje 6 stup?ová prevodovka s dlhými stup?ami, taktiež Volvo, ktorá je sprevodovaná presne na tento typ motora. Čo to znamená v praxi? No, že pri 100km/h sú otáčky na 5-ke niekde okolo 2500 za min. a pri 130km/h na 6-ke 2800 za min. To sú predpoklady na „zníženie“ spotreby, pri 130km/h si vypýta cca. 9,5 až 10l na 100km, čiže nič pre ekologických aktivistov. Motor má okrem výkonu aj vynikajúci techno zvuk podobný šesťvalcu, ak nie aj lepší.

Naviac Mondeo je vynikajúco odhlučnené, len pri prechode cez dilatačné špáry na diaľnici od zadných kolies na zadných sedadlách, počuť silnejšie buchnutie, ale to je asi kvôli tomu, že je to kombi. Aj pri rýchlostiach nad 200km/h je auto tiché a dovoľuje konverzáciu bez zvyšovania hlasu.

Pohodlie
Odporúčam vám pozrieť si, čo všetko je v sérii v tejto výbave na oficiálnej stránke importéra, pretože by to bol naozaj dlhý zoznam. Azda najlepším prvkom tejto výbavy je systém CCD (Continuously Controlled Damping), čo sa dá preložiť ako systém nepretržitého nastavovania pruženia. Tento systém má tri režimy: comfort, normal a sport. Ak váhate, či si za? priplatiť, odpoveď znie jednoznačne áno. V režime comfort na kvalitnej ceste sa auto vznáša ako lietadlo, perfektne filtrujúc všetky nerovnosti. Režim normal je taký normálny a vraj je podobný sériovému pruženiu. Režim sport je vynikajúci ak si jazdu chcete poriadne užiť (čo s týmto motorom bude dosť často). Systém CCD spolupracuje aj s ESP a ak náhodou hrozí, že by sa vozidlo išlo prevrátiť automaticky prepne do módu sport.

Interiér Business X je kombinácia alcantara/koža, čo je veľmi dobrá kombinácia, nakoľko nemáme radi kožu na sedákoch. Predné sedačky majú kompletný elektrický servis (8 smerov) a naviac sú vyhrievané aj ventilované. Poviem vám, že nič lepšie ako ventilované sedačky ako prevencia proti spotenému chrbátu nie je.

To čím vás ale automobil prekvapí najviac je asi jeho veľkosť. Pri pohľade dozadu máte pocit, že sa pozeráte cez dva automobily. Veľkosť sa najviac prejavuje v úrovni vnútorného priestoru, v ktorom budete musieť prejsť do vyššej triedy, aby ste ho mohli porovnávať. Jeden príklad za všetky: Ja meriam 183cm a brat 185cm. Keď brat sedí vpredu a má sedadlo posunuté tak, že si môže pohodlne vystrieť nohy, tak isto si môžem vystrieť nohy aj ja vzadu – v tejto triede to vôbec nie je bežný jav.

Popularita
Ešteže sú od výroby tmavé sklá na zadných oknách, lebo to ako na toto auto ľudia čumia je nezvyčajné. Naozaj kdekoľvek sa pohnete buďte pripravení na uprené pohľady ostatných účastníkov cestnej premávky. Aj policajti si toto auto radi obzerajú a určite nejde o model, s ktorým by ste u policajta vyjednali nižšiu pokutu ;).

V tejto edícii ide o bezkokurenčný pomer cena/výbava/výkon, skúste nájsť podobne vybavený automobil na slovenskom trhu. Ford Mondeo Business X vynikajúco vyzerá, čo môžete posúdiť aj s fotografií. Ja osobne som pri prvej obhliadke neveril, že to je naše auto :).

2 Comments on “Ford Mondeo Kombi 2.5T Business X

  1. a to si si tam este nedal sport packet (predny, zadny, bocne spojlery, a dvojita koncovka vyfuku s difuzorom a velke zadne kridlo)
    to auto potom vyzera uplne fantasticky !!!

  2. Jj bola to špeciálna verzia, ale mala športové pruženie. Ja aj brácho by som to bral, ale v rodine sa strhol veľký spor :) a investor ;) chcel pohodlné auto… :). Ten spojler zo sport paketu to má a podvozok ma tiež režim Sport, tak je to taký kompromis :)

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *