tramadol and paramol tramadol 50 mg celebrex vs tramadol back pain

soma nordic d3 vitamin order soma online breakfast soma yelp

calcular a soma dos 60 primeiros números naturais soma no prescription shokugeki no soma 72 español

relacion entre psique y soma soma online can you take benadryl and soma

tramadol hcl 50 mg images buy tramadol online sovereign medical tramadol

tramadol pharmacy assistance tramadol online overnight tramadol and cats side effects

the best online tramadol pharmacy is tramadol 50 mg ultram online Odessa

tramadol and animals buy tramadol skillnaden pГҐ tradolan och tramadol

exercicios resolvidos de soma de angulos buy soma quadrado da soma de dois termos exercicios 8 ano

la tramadol contiene opio tramadol help migraines does tramadol show up on ua

Tunel pod Alpami

 Gotthard Tunnel

Gotthardský tunel je železničný tunel, ktorý sa práve buduje medzi Švajčiarskom a Talianskom. Jeho plánovaná dĺžka je 57km a spolu s prístupovými tunelmi a šachtami, je to 153km. Jedná sa o jednoznačne najdlhší železničný tunel na svete, prekonal aj najdlhší železničný tunel v Japonsku – Seikan (53,85km). Gotthardský tunel bude tvorený dvoma samostatnými tunelmi, v každom bude jedna koľaj (každý bude mať priemer 9m).
Tunel je súčasťou projektu, ktorý má názov Swiss AlpTransit, taktiež známy ako New Railway Link through the Alps – NRLA [Nová železničná trasa cez Alpy]. Súčasťou tohto projektu je aj Lotschbergský tunel, ktorého dĺžka je 34,6km. Obidva tunely boli navrhnuté, tak aby rýchlovlaky a nákladné vlaky ľahko prekonali Alpy, na čo staré tunely nestačili.
Pod dokončení sa počíta so skrátením času potrebného na cestu z Zürichu do Milána z terajších 3,5 hodiny na 2,5 hodiny.

O tuneloch
Tunely sú spojené približne každých 325m priečnymi spojovacími tunelmi. Vlaky budú môcť zmeniť tunel v dvoch staniciach, Sedrun a Faido. Tieto stanice budú obsahovať ventiláciu a budú slúžiť aj ako únikové cesty, v prípade, že by sa v tuneli stala nehoda. Momentálne sa však v Sedrune počíta s klasickou stanicou, hlavne kvôli blízkemu lyžiarskemu stredisku. Isteže by to bola zaujímavá cesta ísť z tunela 800m dlhými šachtami. Tieto šachty skrátia výstavbu tunela minimálne o päť rokov.

Technické údaje:

Dĺžka: 57km
Celková dĺžka všetkých tunelov a šachiet: 153,4km
Začiatok stavby: 1993 (prieskumné vrty), 1996 (príprava), 2003 (razenie)
Koniec stavby: 2014-2015
Kolaudácia: 2015
Celkové náklady: $ 6,428 miliardy, cca 189,626 miliardy SKK
Počet vlakov denne: 200-250
Objem vyťaženej horniny: 24 miliónov ton, 13,3 milióna m³
Počet raziacich strojov: 4 (2 severné, 2 južné)
Max. týchlosť razenia: 25-30m v kvalitnej hornine
Celková hmotnosť: 3000 ton
Celkový výkon: 5000 konských síl

Web: AlpTransit Home, aktuálny stav prác, obrázky, animácie

3 Comments on “Tunel pod Alpami

  1. Pingback: asdf.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *